A MOZGÁS ÉS A TERHESSÉG... ÖSSZEFÉRNEK

img_6150.JPG

Mielőtt kiderült, hogy kisbabát várunk rendszeresen futottam és jógáztam is. De az első 12 hétben a rosszullétek és a hormonális változások miatt minden megváltozott. Hisz attól függetlenül, hogy többnyire nem voltam a topon azért volt arra is példa, hogy szívesen kimentem volna futni a szigetre. De nem tehettem, hiszen az úgynevezett rázós mozgásformák nem jók a picinek, sőt a 13. hétig a szakértők közül többen mindentől tiltják a kismamkat. Bár egyesek szerint a terhesség nem az az időszak, amikor sportolni kellene, én ezzel nem értek egyet. De mit mozoghat a kismama az első trimeszterben, lletve mit a második és harmadikban? Leírom a saját tapasztalataimat. 

NE MARADJATOK LE SEMMI ÚJDONSÁGRÓL, KÖVESSETEK MINKET A FACEBOOKON IS ITT

VAGY AZ INSTAGRAMON KATÁT ITT, BARNÁT ITT

A testem növedése azt jelenti, hogy a kislányom szépen fejlődik a méhemben. Ez a mondat egyfajta mantrám az elmúlt hetekben. Ugyanis én kicsit féltem, félek a súlygyarapodástól. Ezért már a terhességem első szakaszában eldöntöttem, hogy nem szeretnék 20 kilót hízni csak maximum az egyébként ajánlott körülbelül 12-t. És amit meg tudok tenni e célom érdekében azt meg is teszem. Hogy sikerül-e egyelőre nem tudom, de ami biztos, hogy most 22 és fél hetes vagyok plusz 6 kilóval. Továbbá az is biztos, hogy tudatosan eszem. Sok zöldség, édesség helyett gyümölcs és teljes kiörlésű dolgok (néha kilengek tény). És tudatosan mozgok. Bár, ha egy nő kisbabát vár azért elég sok mindent tiltólistássá válik, vagy egyszerűen nem esik jól. Ezért elhatároztam figyelek a testem jelzéseire, ha úgy érzem sok, azonnal abbahagyom, nem eröltetem, vagy lassabban végzem. 

img_4169_1.jpg

KISMAMA JÓGA - Az első dolog, amit elkezdtem itthon végezni körülbelül 12-13 hetesen az a jóga volt. Van egy szuper könyvem, abban kifejezetten kismamáknak szóló rész is van. Onnan másoltam le az ászanákat. Bár elég lightosnak éreztem ezeket a gyakorlatokat, de nagyon jól estek. Aztán később, úgy a 16. héttől talán, vettem egy bérletet egy jógaközpontba, ahova még mindig van néhány alkalmam, mert annyira nem jött be a hely. Sajnos kifogtam egy számomomra nem túl szimpatikus oktatót, aki olyan dolgokat mond például az órán, hogy ha nem fordul meg a baba, akkor semmi gond be kell világítani zseblámpával, vagy hogy azok, akik fájdalomcsillapítót kérnek szülésnél azok se érezzék magukat kevesebbnek és még sorolhatnám. Szóval nem éreztem magam valami komfortosan az óráin, pedig ez a fajta jóga nem csak a testet, hanem a lelkiet is felkészíti a szülésre, itt viszont nem érzem ezt...  Szóval egyelőre most más oktatót keresek amíg a bérletem tart és  aztán valószínű visszatérek az itthoni gyakorlásra. 

KISMAMATORNA - Bár sosem gondoltam volna, hogy egyszer Rubint Réka kismamatorna videóira fogok mozogni, mégis eljött a pillanat. :) 5-7 perces részeket variálok, kb 30-40 percig, heti kétszer. Így minden testrészemet átmozgatom,  a lábam és a karom - bár látszik rajtuk, hogy híztam - nagyjából tartják a formájukat. kismamatorna azonban nemcsak akkor ajánlott, ha szeretnénk formában tartani magunkat a várandósság alatt, ezek a foglalkozások számos kellemetlen terhességi tünet (pl hátfájás) megelőzésében is segíthetnek. 

SÉTA - a séta lett a kardió. Egyelőre még konditerembe, futópadhoz nem jutottam le, ha úgy érzem elmegyek most hétvégén. De a terem helyett inkább az lett a módszerem, hogy ahova tehetem gyalog megyek. A belvárosban lakunk, a munkahelyem is 10-15 perc sétára van, a kocsit amúgy sem szoktuk használni hétköznap, inkább bicikli vagy tömegközlekedünk. Nos, én a villamost lecseréltem a lábaimra, így oda-vissza 30 perc kardió biztosan megvan. Bár ezt nem teszem meg minden nap, csak heti kétszer körülbelül, mert gyakran home-office-ban dolgozom, így van, hogy nem mozdulok ki itthonról. (ekkor jön be a kismama torna) 

Összefoglalva tehát. kismama jógát heti egyszer, kismamatornát heti kétszer, a sétát pedig amikor csak tudom beillesztem a hetembe. Továbbá a jóga mellett ott a pranayama légzés, ami bár nem mozgás, de szintén nagyon hasznos illetve a meditáció is, ami kismamáknak is szuper dolog! Erről hamarosan írni fogok bővebben is. 

Nektek milyen módszereitek vannak/voltak arra, hogy fitten tartsátok magatokat a terhesség alatt? 

 fotók: Horváth Barnabás (www.hbphoto.hu

NE MARADJATOK LE SEMMI ÚJDONSÁGRÓL, KÖVESSETEK MINKET A FACEBOOKON IS ITT

VAGY AZ INSTAGRAMON KATÁT ITT, BARNÁT ITT

A bejegyzés trackback címe:

https://totalpackage.blog.hu/api/trackback/id/tr6013631020

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

img_4826.png

T O T A L P A C K A G E

A Total Package Ruttner Kata mindfulness life coach, szabadúszó újságíró, minőségi életmód blogja. Egy olyan csomag, amelyben egymás után gyűlnek azok a valóságos tapasztalások, melyek által az élet teljes lehet, amelyek által egyensúlyba kerülhetünk. Lassítsunk le együtt a mindennapos rohanásban!

K A P C S O L A T

totalpackage.email@gmail.com

süti beállítások módosítása