BABANAPLÓ - A MÁSODIK TRIMESZTER

screen_shot_2018-03-18_at_21_16_03.png

Nem akarok közhelyes lenni, de nem tudom mással kezdeni ezt a bejegyzést csak azzal, hogy elképesztő milyen gyorsan megy az idő. Itt a második trimeszter vége, amely úgy repült el ez elsővel együtt, mintha csak most lett volna október eleje, amikor a terhességi teszttel a kezünkben álltunk egymással szemben és mosolyogtunk. Ennek a mosolygásnak most sincs vége, de nem lenne igaz, ha azt mondanám nem voltak nehéz időszakok az elmúlt hónapokban. Pedig nekem eddig és remélhetőleg ezután is könnyű terhességem volt. 

Próbáltam és próbálok mindenre odafigyelni, a legjobbat megadni Emmának és magamnak is. Figyelek az ő és a testem jelzéseire is. Számos dolog volt, amelyek a második trimeszterben új tapasztalásokat adtak. Pontokba szedtem, hogy miben voltam leginkább tudatos a várandósságom elmúlt három hónapjában. 

NE MARADJATOK LE SEMMI ÚJDONSÁGRÓL, KÖVESSETEK MINKET A FACEBOOKON IS ITT

VAGY AZ INSTAGRAMON KATÁT ITT, BARNÁT ITT

1. ÉTKEZÉS

Az étkezésre a második trimeszterben talán még jobban odafigyeltem, mint az elsőben. Étrendet írtam és próbáltam magam hétről hétre minden esetben tartani hozzá. Szinte csak teljes kiörlésű pékárut és tésztát ettem, sok gyümölcsöt és zöldséget, kerültem a finomított cukrot, bár egy-egy Bounty vagy Kinder Bueno azért néha lecsúszott. :) Kompromisszumot kötöttem magammal és kijelöltem a szombatot az úgynevezett bűnözős napnak. Eddig (a 7. hónapra) 8kg-t híztam és bár az utóbbi hetekben a kilók irreálisan gyorsan felszöktek, mégis azt gondolom (remélem) a többsége inkább víz és a babával járó súlyok, mintsem felesleg. (Természetesen nem fogyókúrázom, csak nagyon odafigyelek arra, hogy egészséges ételeket adjak a szervezetemnek így a kisbabám szervezetének is) 

2. ÖLTÖZKÖDÉS

Szeretem a ruhákat, fontos, hogy miben vagyok, hogy nézek ki... Ezért is voltak nehéz napok... főleg, amikor egyik hétről a másikra pakoltam el a régi ruháimat, mert már nem jött rám semmi. Amúgy a minimalistáknak büszkén mutatnám meg a kapszulakollekcióm :) két nadrág, két ruha, olcsó basic pólók, egy világos és egy fekete zakó és néhány pulcsi. Ennyi. Ezeket variálom és próbálom inkább kiegészítőkkel feldobni a szettet. Nem akarok mindenfélét összevásárolni azért, hogy aztán két hét múlva rakhassam el. Így inkább elasztikus, testhez simuló dolgokat veszek időről időre, azok talán most már a kislányunk születéséig maradnak velem. Talán :)

3. ORVOSI VIZSGÁLATOK

Nyilván, mint minden kismama én is havonta járok nőgyógyászhoz, védőnőhöz és háziorvoshoz is. De rajtuk kívül van még egy doktor, akit fontosnak tartok meglátogatni (mondjuk kötelező is minimum egyszer a várandósság alatt) ő pedig a fogorvos. 

hbph5092.jpg

Az UNIKLINIK Fogászatra járok. A rendelő  frekventált helyen van, az Örs vezér terén a legmodernebb felszerelésekkel és nagyon alapos orvosokkal. Dr. Szathmári-Mészáros Noémi a fogorvosom, aki néhány hete kezelésbe vett és válaszolt is jópár fontos kérdésemre. Mind-mind olyan, amely a terhesség alatt, de azután is fontos lehet, akár Neked is. 

hbph5112.jpg

MIKOR AJÁNLATOS FOGORVOSHOZ MENNI VÁRANDÓSSÁG ALATT? 

Az első trimeszterben kell menni. Pontosabban egyszer az elsőben, majd ajánlott legalább egyszer elmenni a második trimeszterben is.

MILYEN PROBLÉMÁK LEHETNEK? 

A kezdeti hányinger/hányás és az amiatt kialakult savas környezet ki tud hatni a fogzománcra, ez okozhat problémákat. De lehetnek baktérium okozta fogágy problémák is: a terhességi ínyduzzanat segíti a plakkretenciót, ezáltal sokkal könnyebben alakul ki ínygyulladás és fogkő. Semmiképpen sem akarnánk oktalanul riadalmat kelteni, de a nagy mennyiségű fogkő akár koraszülést is okozhat. A fogkőben ugyanis nyüzsögnek a baktériumok, és minél több van belőlük, annál több toxikus anyagot engednek a véráramba. A toxikus anyagok megemelkedett koncentrációja pedig olyan folyamatokat indíthat be, amelynek hatására idejekorán megindulhat a szülés. További információkat a dentálhigiéna tanácsadásról ITT  találsz. 

hbph5120.jpg

Ha valakinél fogszuvasodást állapoítanak meg, a második trimeszterben kezelik, ugyanúgy, ahogy a gyökérkezeléseket is. 

SZÜLÉS UTÁN IS FONTOS FOGORVOSHOZ MENNI?

Fontos felhívni rá a figyelmet, hogy az anyuka át tudja adni a saját baktériumflóráját a gyermekének. Ez a problémás, kezeletlen fogak esetében, fogínyproblémáknál okozhat gondokat akár a picinél is. Az, hogy a baktériumflóra átkerüljön a gyerekünkre elkerülhetetlen. De, ha a kismamát megfelelően kezelik és szülés után is visszatér a fogorvoshoz, akkor a szájhigiéniája valószínű rendben lesz, így a baktériumflóra sem árthat majd a picinek. De fontos, hogy ennél a témánál már az apukák is szóba jönnek, hiszen ők is érintkeznek a gyermekükkel, így ez a veszély mindkét oldalról fennáll, kezeletlen vagy rossz szájhigiénia esetén. És van még egy fontos dolog, mégpedig, hogy a szoptatás alatt felmerülő kálcium elvonás is gyakran okozhat fogászati problémákat. Szóval igen, szülés után is nagyon fontos fogorvoshoz menni. 

 

hbph5152.jpg

4. KAPCSOLATANALÍZIS

A kapcsolatanalízis egy pszichológiai módszer. A lényege, hogy a babával már a születés előtt, magzati kórban fel lehet venni a kapcsolatot. Február eleje óta járok egy pszichológushoz, aki ismeri a módszert, amelyről Hidas György, Raffai Jenő és Vollner Judit könyvében olvastam. Örülök, hogy hajtott a kiváncsiságom és rátaláltam erre az eszközre. Néha én is meglepődöm rajta, hogy milyen érdekes, attól függetlenül is, hogy eleve nagyon erősek a megérzéseim, érzéseim. Szóval spirituálisnak mondanám magam, aki nagyon is figyel a testére, a lelkére az intuicióira. A kislányommal úgy érzem, hogy már nagyon korán kialakult egy oda-vissza érzékelés, de a kapcsolatanalízis még inkább segítségünkre van és bátran kijelenthetem, hogy minden nap kommunikálunk egymással, sőt az apukájának is jelez. Az élményeinket jegyzetelem, később pedig a lányom is elolvashatja majd pontosan mit is "beszélgettünk" akkor, amikor ő még nem bújt ki erre a világra. 

5. SPORT, JÓGA, MEDITÁCIÓ, MINDUFLNESS 

Na hát itt vannak leállásaim. A jóga kicsit háttérbe szorult és átvette a helyét az alakformáló kismama torna. Jártam kismama jógára, de nekem nem volt jó az oktató. Bár lett volna lehetőségem menni a bérletemen még volt jópár alkalom, de nem voltam rá képes. Inkább online szobafitneszre váltottam.  Az utóbbi hetekben sokat dolgoztam plusz lakásfelújításban is vagyunk. Gyakran nagyon elfáradtam, így kíméltem magam, hallgattam a testemre és a babára. Nem eröltettem semmit. Nem úgy a meditációval vagy a mindfulnessel. Találtam egy szuper app-ot - erről ITT olvashattatok - most ennek a segítégével meditálok. A befelé figyelés, a jelenben levés pedig természetesen mindegyikünknek nagyon jót tesz. 

fotók: Horváth Barnabás 

NE MARADJATOK LE SEMMI ÚJDONSÁGRÓL, KÖVESSETEK MINKET A FACEBOOKON IS ITT

VAGY AZ INSTAGRAMON KATÁT ITT, BARNÁT ITT

A bejegyzés trackback címe:

https://totalpackage.blog.hu/api/trackback/id/tr6213712078

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

img_4826.png

T O T A L P A C K A G E

A Total Package Ruttner Kata mindfulness life coach, szabadúszó újságíró, minőségi életmód blogja. Egy olyan csomag, amelyben egymás után gyűlnek azok a valóságos tapasztalások, melyek által az élet teljes lehet, amelyek által egyensúlyba kerülhetünk. Lassítsunk le együtt a mindennapos rohanásban!

K A P C S O L A T

totalpackage.email@gmail.com

süti beállítások módosítása