6 HETES MINDFULNESS TRÉNING - 4. HÉT: AZ ÉRZELMEK TUDATOS ÉSZLELÉSE

img_7732.JPG

Az eddigi mindfulness tréningek heteiben figyelmünket a többi közt az ízekre, a hangokra és a légzésünkre irányítottuk. Most viszont eljött az idő, hogy a testünkben tapasztalt érzésekre is tudatosan koncentráljunk. A buddhizmus és így a mindfulness is azt mondja, hogy az érzéseinket ne próbáljuk meg legyőzni, elnyomni. Inkább figyeljük meg őket, hiszen azok is, mint a világon minden, változnak. Olyanok, mint a szél. Jönnek mennek, hol erősebben, hol pedig gyengébben "fújnak". Amennyiben elfogadjuk a létezésüket és tudatosan figyeljük őket, gyorsabban oldódnak és nekünk is könnyebb lesz elviselni vagy éppen megoldást találni rájuk.

NE MARADJATOK LE SEMMI ÚJDONSÁGRÓL, KÖVESSETEK MINKET A FACEBOOKON IS ITT

VAGY AZ INSTAGRAMON KATÁT ITT, BARNÁT ITT

A légzés ezen a héten is fontos szerepet tölt be. Érdemes akkor is légzéstechnikát alkalmazni, ha nagy lelki fájdalom ért bennünket. Hiszen a helyes, tudatos légzéssel az ember kiegyensúlyozottabbá válik, idegzete megerősödik. Helyes és tudatos légzéssel a testben és a lélekben is gyorsabb a regenerálódás, hiszen a vérbe friss oxigén kerül, a szervezetből így könnyebben kiürülnek a mérgek. Egyes tanulmányok szerint testünk méregtelenítése 70%-ban kilégzéssel történik, 20%-ban bőrünkön keresztül, a mégeknek pedig csupán 10% távozik egyéb úton. 

Az ezen a héten következő feladatok is tartalmazzák a légzésre való odafigyelést, de nézzük pontosan még mire is kell tudatosan koncentrálni. 

1. FELADAT

Üljünk le egy székre egyenes tartással, ne dőljünk a támlának. Fejünk búbja az ég felé nézzen, összpontosítsunk a lábfejünkre. Engedjük el a figyelmet, majd koncentráljunk a légzésre. Aztán, tágítsuk ki a fókuszunkat, legyünk nyitottak minden érzelemre, ami magára vonja a figyelmünket. Ha megtalálunk egy érzelmet összpontosítsunk rá és kiváncsian kritika nélkül vizsgáljuk meg. Milyen? Pulzáló, lüktető, nyilaló stb?

A megtalált érzelmet és az általa keltett érzést le is jegyezheted magadnak, így amikor újra és újra elvégzed ezt a gyakorlatot láthatod azt is, milyen változások mennek végbe benned. 

2. FELADAT - A nehéz érzelmek feldolgozása

Ez a gyakorlat lehet az előző folytatása, de külön is csinálhatjuk. 5-10 percig végezzük. Helyezkedjünk el ülve, koncentráljunk a légzésünkre. Idézzünk fel egy nehéz helyzetet, akár olyat, amely abban a pillanatban okoz gondot az életünkben, akár egy múltbeli élményt, amit még nem sikerült feldolgoznunk. Amint felismertük az érzést fókuszáljunk oda ahol találtuk. Ez lesz a fix pontunk a gyakorlat során. Mielőtt végeznénk idézzünk fel egy jó eméket és nézzük meg reagálnak-e rá az érzések.

Vegyük észre, hogy pozitív érzelmek felidézésével befolyásolni illetve, hogyan  tudjuk befolyásolni az érzelmeinket. Ha a megtalált negatív érzés túlságosan fájdalmassá válik, koncentráljunk újra a pozitívra.

Majd a feladat utolsó néhány pillanatában figyeljünk újra a légzésünkre és arra a pontra, ahol nyugodtnak érezzük magunkat.

A következő hat napban írjuk le a naplónkba a tudatosan észlelt érzéseket. 

SEGÍTŐ KÉRDÉSEK A JEGYZETELÉSHEZ

Milyen érzelmeket idéztél fel a gyakorlat(ok) során?

Akár le is rajzolhatod a tested, ahon pedig be is jelölheted, hol érezted az érzést, milyen alakja és színe, milyen mérete volt. 

Ezen a héten is fontos a háromperces légzőgyakorlat, napi kétszer. 

NE MARADJATOK LE SEMMI ÚJDONSÁGRÓL, KÖVESSETEK MINKET A FACEBOOKON IS ITT

VAGY AZ INSTAGRAMON KATÁT ITT, BARNÁT ITT

 AZ ELŐZŐ HETEK MINDFULNESS GYAKORLATAIT ITT TALÁLJÁTOK MEG 

forrás: Ruby Wax: Mindfulness kalauz 

fotó: Horváth Barnabás 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://totalpackage.blog.hu/api/trackback/id/tr1113595403

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

img_7545.jpg

IRATKOZZ FEL A TOTAL PACKAGE HÍRLEVÉLRE! 

 


mi_kicsi_1.png


 

T O T A L P A C K A G E

A Total Package Ruttner Kata /life-coach, televíziós szerkesztő/ és Horváth Barna /fotós/ mindőségi életmód blogja. Amolyan élménycsomag, amelyben egymás után gyűlnek azok a valóságos tapasztalások, melyek által szerintünk az élet teljes lehet. A postokat Kata írja, a fotók többségét Barna készíti. Total Package egy csomag tudatosság.

K A P C S O L A T

totalpackage.email@gmail.com