5 helyzet az életemben, ahol a mindfulnesszel próbálok kiegyenlíteni

a094f2c9-49ab-4ad7-aa01-5567065095ac_1.jpg

Gyerekkel lehet alkalmazni a mindfulnesszt? Persze! Bár meditálni nehezebb, néha lehetetlen, de tudatosan jelen lenni a pillanatban lehetséges. Emlékszem az első hat hétben nagyon sokszor próbáltam csak a jelenben lenni. Csak magunkra figyelni, nem stresszelni. Persze ez egyáltalán nem sikerült mindig, de törekedtem rá és voltak olyan napok amikor össze is jött :). Őszintén? Nem vagyok mindig a leglazább típus, főleg nagyon komoly és ismeretlen helyzetekben nem… Akkor rá tudok görcsölni dolgokra, mert tökéletesen szeretném csinálni. Ez a hiperszándék. Aztán amikor stopot mondok és úgy döntök, hogy inkább nem akarok, nem félek és jelen leszek, akkor minden nyugodtabb és elkezd működni, egyensúlyba kerülni. Ismerős ez Nektek is? És tudjátok miért? Mert amíg akarom, addig az akarásban vagyok benne, amint elengedem a jelenben.

De mi is az a mindfulness?

A spirituális értelemben vett tudatos jelenlét gyakorlatát minden vallás és filozófia is mint például a buddhizmus is ismeri és alkalmazza. A mindfulness módszert azonban egy 1944-ben született amerikai biológus és stresszkutató Jon Kabat-Zinn alkotta meg, amikor kapcsolatba került a buddhizmussal és meditációkat tanul.

MINDFULNESS = amikor figyelmünket tudatosan a jelen pillanatra - saját magunkra, vagy környezetünkre - irányítjuk. A módszer gyakorlatilag nem más, mint életünk pillanatainak mélyebb és tudatosabb megélése, mondhatni a tudatos élet mûvészete.

És mik is a fent említett helyzetek?

1.

Játéknál vagy etetésnél csak a gyerekemre figyelek. Figyelem a reakcióit, hogy mit miért csinál, “mond”, mikor mit jelez. Jelen vagyok, ahogy ő is jelen van, hiszen neki nincs is idő. Csak a most van.

2.

Sétáknál általában Lulu alszik így én próbálok tisztulni. Tisztítom a fejem. Másfél két óra jövés-menés alatt, ha csak nincs valami elintéznivalónk én először engedem a gondolataimat cikázni, aztán amikor elcsendesednek, akkor elkezdek figyelni a levegőre, szélre, Napra, a lépteimre, a városra az épületekre. A kedvencem ilyenkor felfelé is nézelődni és felfedezni új házakat.

3.

Fürdésnél. sokszor itt vagyok egy nap igazán egyedül, ekkor szeretem hallgatni a vizet, vagy érezni ahogy a testemhez ér. Semmi extra, de nagyon kikapcsol

4.

Nagyon szeretem a zenét és vannak olyan alkotások, amelyek teljesen el tudnak vinni, ki tudnak szakítani a helyzetekből mégis a jelnben vagyok általuk, mert ahogy hallgatom a dallamra figyelek. Bár mindig szól zene a lakásban, de úgy igazán figyelmesen mostanában nem hallgattam. Tegnap előtt elhatároztam, hogy napi egy dalt meghallgatok és igazán jól esik.

5.

Lefekvésnél. Telefon kikapcs, figyelem a lélegzetem. Belégzés, benntart és kilégzés… Pár percig… és megnyugszom, majd szépen álomba merülök.

 

Kis lépések ezek, de nagyon is sokat tehetnek az egyensúlyért. És Neked mi adja meg az egyensúlyt? Meséld el az instagramon vagy a Life Coaching facebook csoportban

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://totalpackage.blog.hu/api/trackback/id/tr1414329441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

img_4826.png

T O T A L P A C K A G E

A Total Package Ruttner Kata mindfulness life coach, szabadúszó újságíró, minőségi életmód blogja. Egy olyan csomag, amelyben egymás után gyűlnek azok a valóságos tapasztalások, melyek által az élet teljes lehet, amelyek által egyensúlyba kerülhetünk. Lassítsunk le együtt a mindennapos rohanásban!

K A P C S O L A T

totalpackage.email@gmail.com

süti beállítások módosítása