EGÉSZSÉGES DESSZERTEK - KAKAÓS, KÓKUSZOS RIZSPEHELY

img_7185.JPG

A múltkori chia pudingos bejegyzés annyira népszerű volt, hogy gondoltam tovább folytatom az általam kedvelt egészséges desszertek postolásával. Bár már korábban is, de most kismamaként kifejezetten fontos, hogy egészséges és ne túlságosan hízlaló üres kalóriás ételeket vigyek be a saját és a kislányom szervezetébe, szóval egy ideje - bár kisebb kilengésekkel bevallom - rákattantam az egészséges desszertekre. Míg korábban inkább Barna a párom készített ilyeneket, elkezdtem én is megtanulni és gyűjteni a recepteket. 

ÉLETMÓD TANÁCSOKÉRT, TUDATOS JELENLÉTÉRT KÖVESS A FACEBOOKON, AZ INSTÁN VAGY CSATLAKOZZ A MINDFULNESS PACKAGE CSOPORTHOZ! 

Fontos, hogy megtanuljam ezeket. Egyelőre még magam miatt, később pedig majd kislányom miatt is. Szeretném, ha nem finomított cukrokkal tömné magát az én segítségemmel, hanem egészséges sütiket enne. Biztos vagyok benne, hogy édesszájú lesz, Barna és én is imádjuk az édességet, pont ezért is van szükség arra, hogy alternatívát tudjunk Emmának nyújtani. 

Nem mellesleg nekem évek óta problémám van a finomított cukrokkal. Nem csak az, hogy egészségtelenek és hízlalnak. Ha túlzásba viszem a fogyasztásukat - lehet az csoki, süti, vagy akár túl sok fehérlisztes tészta - akkor kiütések jönnek ki rajtam. Egy ideig tolerálja a szervezetem, majd tüntet. Bőrgyógyásztól, bőrgyógyászig jártam, volt aki ekcémát mondott, volt olyan is (ez SZTK volt) aki pikkelysömört (ami egy teljesen nagy blődség volt) de senki nem tudta megmondani mi is a pontos oka. Saját magam jöttem rá, hogy mi lehet a baj. Kipróbáltam, hogy nem eszem cukrot és nem iszom tejet és lám-lám egy két hét alatt eltűntek a kiütések, egy hónap alatt pedig az ekcémának tűnő foltok sem jöttek elő. Aztán persze amikor teljesen elmúltak, akkor vissza-vissza gabalyodtam a finomított cukrok hálójába, de amíg nem ettem belőlük sokat, addig nem volt gond. Viszont az elmúlt hetekben nem tudtam megállni és meg is lett az eredménye, egy-két hét múlva jöttek a kiütések. Szóval ezért is visszafogtam magam és elhatároztam mostantól teljesen leállok a finomított cukrokról. 

Imádom a tejberízst, de laktózmentes tejen (amit szintén minimalizáltam én inkább rizstejjel helyettesítem) kívül mást nem tudok inni és ugye (most már) cukrot sem eszem, így viszont ha el is csábultam utólag biztosan megbántam. Szóval kellett egy alternatíva. Ez pedig a rizspehely lett, amelyre elég forró vizet önteni, majd 20 perc után megszívja magát és fogyasztható. 

Mielőtt azonban megeszed natúran, érdemes ízesíteni. Én holland kakaót és kókuszreszeléket kevertem bele, adtam hozzá egy kis mézet és a tetejére még almát is szeleteltem. Isteni jó és szuper érzés bűntudat nélkül nassolni. 

ÍROM AZ ÍZLÉS SZERINTI RECEPTET 

rizspehely - hogy milyen arányba kell vízzel felönteni, vagy megfőzni vízbe ez típusa válogatja, mindegyik csomagolásán  rajta van 

holland kakaópor - ízlés szerint én egy nagykanállal tettem 

kókuszreszelék - ízlés szerint, ebből szintén egy nagykanállal tettem

méz - szintén ízlés szerint 

gyümölcs - ízlés szerint :) 

 

ÉLETMÓD TANÁCSOKÉRT, TUDATOS JELENLÉTÉRT KÖVESS A FACEBOOKON, AZ INSTÁN VAGY CSATLAKOZZ A MINDFULNESS PACKAGE CSOPORTHOZ! 

A bejegyzés trackback címe:

https://totalpackage.blog.hu/api/trackback/id/tr8613847152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

img_4826.png

T O T A L P A C K A G E

A Total Package Ruttner Kata mindfulness life coach, szabadúszó újságíró, minőségi életmód blogja. Egy olyan csomag, amelyben egymás után gyűlnek azok a valóságos tapasztalások, melyek által az élet teljes lehet, amelyek által egyensúlyba kerülhetünk. Lassítsunk le együtt a mindennapos rohanásban!

K A P C S O L A T

totalpackage.email@gmail.com

süti beállítások módosítása