MÁSODIK OTTHONUNK, KISOROSZI

partmese2.jpg

Ma visszajöttünk Budapestre. A városba, ami nekem egykor a mindent jelentette… Most pedig? Egyre inkább óckodom tőle. Zavar a zaj, zavar a tömeg, túl sokan, túl udvariatlanul cikáznak és valahogy törtetést érzek szinte mindenhol. Míg régebben egy ütött-kopott kincsesládának éltem meg, most zavar nagyságának személytelensége, hogy kevés a zöld, hogy mindig mindent egyszerre bontanak fel, hogy sok a stresszforrás, hogy  kezdi kinőni magát és elveszíteni bájosságát, hogy egyre vadabb. Lehet csak én viszem bele ezeket az érzéseket, mindenesetre most ez lett az én Budapestem. De, akárhogy is...nyugalommal tölt el, hogy mára van nekem egy Kisoroszim. Ahova tavasztól őszig el tudok menekülni, ami közelebb hoz a természethez, a természeteshez és kiszakít ebből az őrületből…

csoda.JPG

Az alig 1000 fős falu ettől a nyártól második otthonunk lett. Egy kis nyaralóval, kerttel, természettel. Bár nem tudunk ott lenni egész évben, tavasztól őszig lett kitalálva, de bármennyire is lelkes vagyok, talán unalmas lenne a másik véglet. A kétmilliós város és a pici falu balanszírozzák egymást. Ám, azok a napok, hetek, amelyeket ott töltünk egyenlőek a csodával. Kislányunknak Emmának természetközeli gyerekkort biztosít, családunknak nyugalmat, lassúságot, nekem reggeli jógát a kertben, Barnának Duna-parti futást. Szeretünk ott lenni.

A minap visszapörgettem az Instagram feedemet és láttam, már 2012-ben is a Szentendrei szigetcsúcson üldögéltem. A képaláírás pure energy. Mindig is azt érzetem, hogy a Dunakanyar ezen a részén olyan tiszta minden, pont olyan energiák vannak, amelyekre én vágyom. Annyira feltöltött. Órákig ott tudtam ülni a parton, néztem a vizet, a hegyeket, a felhőket és vágyakoztam. A vágyamat pedig azzal csillapítottam, hogy minden évben, minden évszakban elmentem a faluba. Ha túl magas volt a Duna és a szigetcsúcsot nem értem el, akkor szomorkodtam egy kicsit, de mégis jó volt ott lenni. Polcz Alaine könyveinek időszakában, pedig azt a házat is megkerestem, ahol ő és férje Mészöly Miklós töltötték a nyaraikat még az 1970-es években.

haz.JPG

Azzal, hogy idén megvettük magunknak ezt a kis nyaralót egy álmom vált valóra, amelyhez tulajdonképpen Barna vezetett el. Együtt vágtunk bele és jó is így, mert korábban egyedül nem is mertem volna meglépni ezt. Most volt itt az ideje. Miattunk, és persze elsősorban Emma miatt.

kagylok.JPG

biopari.JPG

Emma miatt, mert szerettem volna, ha természetközelben (is) nő fel, ha nem nyomkodná majd egyfolytában a gyerekeknek készült? appokat, hanem inkább a víz, a kavicsok, a fák és más növények lennének a pajtásai (természetesen más kisgyerekek mellett).

partmi.JPG

Jó lenne, ha együtt alkotnánk faágakból, kavicsokból, kagylókból játékokat, ha együtt lélegeznénk be az ottani levegőt, szívnánk magukba azokat a bizonyos energiákat, amelyekről a vásorban olyannyira meg lehet feledkezni, jó lenne, ha együtt fedeznénk fel, mit is rejt a világ természetesebb része. És úgy tűnik nagyon is hálás lehetek, mert ez a vágyam is valóra válik. Bár, a kalandozások leginkább jövő tavasszal kezdődnek. 2019-ben ilyenkor Emma már 15 hónapos, a kora pedig törvényszerűen még nyitottabbá teszi majd.

Jó helyünk lesz nekünk a következő szezonban is Kisorosziban, abban a pici házban, amit 6 évig nem laktak, amivel 6 évig nem törődtek. De mi új életet leheltünk bele, Barna mindent egyedül csinált szinte kint a kertben, a benti dolgokat pedig együtt találtuk ki és fokozatosan alakítgatjuk olyanná, amilyennek elképzeltük. Mindezt pedig próbáljuk természetes és újrahasznosított megoldásokkal úgy, hogy ne terheljük agyon a környezetet.

A történetnek folytatása következik... 

 HA VAN KEDVED KÖVESS A FACEBOOKON, VAGY AZ INSTÁN

A bejegyzés trackback címe:

https://totalpackage.blog.hu/api/trackback/id/tr7314193519

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

img_4826.png

T O T A L P A C K A G E

A Total Package Ruttner Kata mindfulness life coach, szabadúszó újságíró, minőségi életmód blogja. Egy olyan csomag, amelyben egymás után gyűlnek azok a valóságos tapasztalások, melyek által az élet teljes lehet, amelyek által egyensúlyba kerülhetünk. Lassítsunk le együtt a mindennapos rohanásban!

K A P C S O L A T

totalpackage.email@gmail.com

süti beállítások módosítása