APPLIKÁCIÓK, AMELYEK SEGÍTENEK RENDSZEREZNI AZ ÉLETED

pexels-photo-185348.jpeg

Egyre inkább, évről-évre, hónapról-hónapra azt érzem, hogy több az információ. Csak úgy halmozódnak fel a dolgok a fejemben, a napjaimban, de ugyanez igaz a laptomra, vagy a telefonomra is. Ismerős a szitu, igaz?  Persze körülbelül havonta mindegyik eszközömön végzek egy nagyobb infó tisztítást, de aztán újra és újra, újabb és újabb dolgok kerülnek lementésre és nem törlésre. Úgy fél éve, éve azért két elég jó módszerrel elkezdtem rendeszerezni a napjaimat, hogy hatékonyabb legyek és ne felejtsek el semmi fontosat. Hogy mik a módszereim? Naptárazok és listázok. Mindjárt kifejtem, de még előljáróban annyit, hogy ebben a postban hoztam Nektek két olyan app-ot, amelyek segítenek az organizálásban az élet számos területén. 

NE MARADJATOK LE SEMMI ÚJDONSÁGRÓL, KÖVESSETEK MINKET A FACEBOOKON IS ITT

VAGY AZ INSTAGRAMON KATÁT ITT, BARNÁT ITT

NAPTÁRAZÁS - nagyon egyszerű ez a módszer. Nem mellesleg ajánlja a life és a business coaching is azoknak, akik nem olyan jók az időrendszerezésben, azaz hajlamosak az elúszásra. A naptárazást már egy éve elkezdtem (a telefonomon, mert leszoktattam magam a papír alapú naptárról, leginkább környezetvédelmi és kényelmi okok miatt) és nagyon jól bevált. A módszer lényege, hogy akár hetekkel, hónapokkal előre is beírom a naptárba teendőket - így rövidtávú célokat is felállítok - illetve azokra az órákra, amikre korábban beírtam már valamit nem szervezek rá. Így valószínű, hogy meg is valósítom amit elterveztem. 

blog2.jpg

LISTÁZÁS - A listázás viszont megmentette a napjaimat. Sokkal koncentráltabb vagyok, csak egy dologra figyelek, ahogy ezt a mindfulness is tanácsolja. Ha dolgozom dolgozom, ha edzek, akkor edzek és még sorolhatnám. A módszer lényege, hogy minden nap a telefonom emlékeztetőjébe listát írok a napi teendőimről, a munkámat is teendőkre bontom, ezeket is felírom, de még azt is listázom, hogy kit kell felhívnom mindenképpen, vagy, hogy éppen jógáznom kell. Amikor teljesítem a listára felírt dolgot egyszerűen kipipálom. A cél, hogy nap végére minden amit felírtam teljesüljön. Így hatékonyan működöm és nem felejtek el semmit. 

NA, DE MUTATOM AZOKAT AZ APPOKAT IS, AMELYEK NEKTEK IS A SEGÍTSÉGETEKRE LEHETNEK

1. LASTPASS - nem hiszem, hogy én vagyok az egyedüli, akinek gondot okoz megjegyezni a jelszavait. Erre a módszerem az, hogy ahol lehet ugyanazt a jelszót adom, vagy két jelszót variálok. De már annyi oldalra, bankba, telefonra, számítógépre stb... kell a biztonság, hogy így is több jelszavam van kettőnél és előfordul az is, hogy elfelejtem. Eddig a telefonomban zárolva csak touch id-vel feloldható jegyzetben tároltam a jelszakavakat, de van erre egy app is a LastPass, amit épp azért találták ki, hogy ide beírhasd a jelszavakat, a rendszert itt is lehet ujjlenyomattal zárolni.

 2. SHOE BOXED - bár, már szokásommá vált, hogy gyűjtöm a blokkokat és elteszem őket, illetve felírom mennyit mire költöttem, így nem csak a pénzügyeimet tudom követni, hanem kiszűrni azt is, hogy mi volt esetleg totál felesleges... Eddig ezt papíron csináltam, most viszont rátaláltam a shoe box-ra, amely rendeszerezi a blokkokat és a költéseket is feltűnteti. 

Nektek van kedvenc rendszerező módszeretek? Ha gondoljátok írjátok meg kommentben! 

NE MARADJATOK LE SEMMI ÚJDONSÁGRÓL, KÖVESSETEK MINKET A FACEBOOKON IS ITT

VAGY AZ INSTAGRAMON KATÁT ITT, BARNÁT ITT

fotó: Horváth Barnabás, www.hbphoto.hu és tumblr 

A bejegyzés trackback címe:

https://totalpackage.blog.hu/api/trackback/id/tr6713607771

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

img_4826.png

T O T A L P A C K A G E

A Total Package Ruttner Kata mindfulness life coach, szabadúszó újságíró, minőségi életmód blogja. Egy olyan csomag, amelyben egymás után gyűlnek azok a valóságos tapasztalások, melyek által az élet teljes lehet, amelyek által egyensúlyba kerülhetünk. Lassítsunk le együtt a mindennapos rohanásban!

K A P C S O L A T

totalpackage.email@gmail.com

süti beállítások módosítása