BABYMOON AZ ATLANTI-ÓCEÁN EGYIK SZIGETÉN
Tudatos utazás kismamaként

img_4175_2.jpg

Az előző postban, amelyben Barna fotóin láthatjátok Fuerteventura meseszép partszakaszait, már említettem, hogy jönni fog bejegyzés arról is, hogy mire is kell ügyelni és felkészülni, amikor kismamaként utazik valaki. Állapotosan sokkal jobban kell figyelni mindenre. Mint például, hogy mit eszel, mennyit utazol, mennyit túrázol, hol tudsz tisztálkodni, vagy aludni éjszaka. Szóval nem lehet annyira lazázni, mint korábban. De, most elmesélem mi hogyan utaztunk és szerintem mire kell mindenképpen figyelmet fordítani. 

A  FACEBOOKON  FRISS BEJEGYZÉSEKET POSTOLUNK   ITT

AZ INSTAGRAMON GYAKRAN JELEN VAGYUNK!   KATA ITT, BARNA ITT

img_3736.jpg

Amikor kiderült, hogy kisbabánk lesz még csak vennem sem kellett, azonnal elkezdtem kapni barátoktól, rokonoktól a terhes könyveket, amelyek az elején azért eléggé beparáztattak. De továbbmentem... Végigolvastam kis túlzással szinte minden weboldalt a témában és akkor sem nyugodtam meg. Úgy éreztem bármit szeretnék csinálni, vagy enni azt tilos. Aztán amikor tovább és tovább, újabb és újabb cikkeket és könyveket olvastam, egyre több ellentmondásba ütköztem. Valahol azt tanácsolták egyek gyömbért hányinger ellen, máshol meg azt, hogy még véletlenül se, mert vetélést okozhat. De ugyanez a grapefruittal, vagy a halakkal, amelyeket amúgy imádok, de nem eszem, mert a szennyezett tenger miatt higanyt tartalmazhatnak, viszont találtam olyan kismamáknak készült étrendet (nem is egyet) ahol a tonhal heti kétszer is szerepelt a menüben. Na, itt döntöttem el, hogy a testemre és a kislányomra hallgatok, egy-egy nagyon fontos szabály betartásával (például nem futok, nem emelek, vagy nem eszem halat, nem iszom gyógyteákat, lecsökkentettem a koffeint és kerülöm a pasztörözetlen dolgokat). 

img_1961.JPG

Na de, kis kerülővel rátérek az utazásra. Itt is körülbelül olyan gondos körültekintéssel jártam el, mint az ételekkel kapcsolatban. Többször is lecsekkoltam hányadik hétig repülhetek, hogy a légitársaságok meddig engednek fel a gépre, illetve, hogy milyen utasbiztosítást kössek. Ez utóbbi egyébként terheseknek nagyobb kutatómunkát igényel, mint a hegymászóknak. Egészen egyszerűen azért, mert vannak biztosítók, akik nem fizetnek akkor ha valakit akkor ér baj, amikor babát vár. De fontos volt még, hogy ne szállodába, hanem apartmanba menjünk, legyen terünk és, hogy egészséges és olyan ételeket készíthessünk, amelyekről tudjuk mit is tartalmaznak. 

Írhatnám még ömlesztve, de inkább pontokba szedem, úgy mindenkinek egyszerűbb. Jöjjön tehát miért és mire ügyeltem a babymoon utazásunknál. :)

img_4186.jpg

1. Meddig repülhetek? - az első trimeszterben nem szabad, de a másodikban nem tiltják a repülést. Az orvosom azt mondta a repülés a legjobb utazási forma állapotosan, mert a picinek a hosszantartó rázkódás (így a vonat, vagy autó) nem tesz jót. 

2. Milyen biztosítást kössek? - nagyon kell figyelni a biztosításra! Sok biztosító egyszerűen nem fizet, akkor ha valaki babát vár és bajba kerül, vagy csak a 28. hétig. Utána már azért nem, mert - ahogy olvastam - attól tartanak, hogy lennének olyanok, akik terhességük utolsó hónapjára, heteire időzítenék az utazásukat, de csodálatos tengerpartok helyett egy külföli magánklinikára mennének és ott szülnének. A biztosítónak viszont azt mondanák, hogy váratlanul elindult a szülésük, a biztosítási díjból pedig fedeznék a költségeiket. Éppen ezért a legtöbb biztosító úgymond bebiztosítja magát és a 28. héttől nem védi a terhes nőket. Van néhány kivétel, de ők is csak 1 millió forintig fizetnek. A részletek az apróbetűs részekben keresendők! Nekem amúgy a bankomnál a bankkártyámhoz van éves utasbiztosításom, ők a 28. hétig fizetnek. 

3. Milyen legyen a szállás? - fontos volt, hogy ne szállodába menjünk. Egyrészt mert egyikünk sem szeret turistáskodni, mi inkább utazunk, így a tipik turista helyek sem vonzanak minket. Szerettem volna, ha lenne terünk is, ha lenne konyhánk és hálószobánk, saját fürdőszobánk, nappalink. Fuerteventura nem túl drága hely, így az apartmanunk, amely Corralejo régi városrészében volt, 50 méterre a tengertől olcsóbbra jött ki, mint egy szállodai szoba. Nagyon szerettünk ott lenni. 

4. Miket ehetek? - hát nem volt könnyű dolgom, ugyanis egy tengerparti környezet nyilván tele van isteni tengeri ételekkel. Nem ehettem.... Így leginkább olyanokat fogyasztottam, amiket otthon ettünk brunchként aztán késődélután vagy este ettem pizzát, salátát vagy pizzát és salátát. Nem volt olyan változatos és túlzásba is vittem a szénhidrátot, amit a mérleg is jelzett miután hazaértünk. 

5. Mennyit túrázahtok? - amennyi jól esik. Mi béreltünk kocsit és azzal bejártuk egy hét alatt az egész szigetet. Szóval naponta átlagban 1-1,5 órát autóztunk. Sokszor megálltunk a partokon, hegyekben és sétáltunk, pihentünk. Érdekes tapasztalás volt, mert míg a hét elején nagyon jól bírtam minden dombot és lejtőt a hét vége felé már inkább csak ültem volna. Amire indultunk haza kifejezetten hisztis lettem a fáradtságtól és ma érzem talán először azt, hogy kezdem kipihenni a múlt hetet. Szóval megállapítható, hogy a pocakom miatt, ami még nem is olyan nagy (6 hónapos lett ma), rosszabbul bírtam mint nem terhesen. 

De megérte. Csodás volt és a plusz előkészületek nem hoztak vis maiorokat. Jövőre pedig talán visszamegyünk, de akkor már kislányunkkal közösen. Úgy még izgalmasabb lesz. :) 

img_4212.jpg 

 fotók: Horváth Barnabás www.hbphoto.hu

A  FACEBOOKON  FRISS BEJEGYZÉSEKET POSTOLUNK   ITT

AZ INSTAGRAMON GYAKRAN JELEN VAGYUNK!   KATA ITT, BARNA ITT

 

A bejegyzés trackback címe:

https://totalpackage.blog.hu/api/trackback/id/tr4713603403

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

img_4826.png

T O T A L P A C K A G E

A Total Package Ruttner Kata mindfulness life coach, szabadúszó újságíró, minőségi életmód blogja. Egy olyan csomag, amelyben egymás után gyűlnek azok a valóságos tapasztalások, melyek által az élet teljes lehet, amelyek által egyensúlyba kerülhetünk. Lassítsunk le együtt a mindennapos rohanásban!

K A P C S O L A T

totalpackage.email@gmail.com

süti beállítások módosítása